Aanbod

Dit is ons huidig aanbod van spelconcepten voor Escape Rooms. Klik op de kamers voor meer informatie.

Nuclear War
Deze competiekamer speelt zich af tijdens een fictieve nucleaire oorlog tussen de Verenigde Staten en Noord-Korea. De spelers delen zich op in twee teams en volgen de instructies op van hun presidenten. De spanning stijgt en de teams staan tijdens het spel meerdere keren in contact met elkaar waarbij ze kunnen samenwerken of tegenwerken. Kunnen ze proberen een nucleaire ramp op hun grondgebied af te wenden of kiezen ze voor een vernietigende aanval op de vijand? Het unieke aan deze Escape Room is dat hij zowel in twee teams tegen elkaar (competitiekamer) als in één team tegen een computergestuurde vijand kan gespeeld worden. De noodzakelijke beschikbare ruimte is beperkt (25m²) omdat de kamer zich doorheen het spel spectaculair zal transformeren.
De Snoepwinkel
De Escape Room de Snoepwinkel is de eerste familiekamer van SpelOntwerp en is toegankelijk voor spelers vanaf 8 jaar tot 16 jaar. Het avontuur start in een snoepwinkel en vervolgens dalen de spelers af naar de snoepfabriek om het geheime snoeprecept na te maken. Een aanpasbare moeilijkheid zorgt ervoor dat het spel uitdagend en leuk blijft voor alle kinderen. Dit is het ideale gezinsplezier voor ouders of begeleiders samen met de kineren. Vanaf 12 jaar kan het ook gespeeld worden zonder begeleiders.
In Flanders Fields
De Escape Room In Flanders Fields neemt de spelers mee naar de West-Vlaamse loopgraven uit 1917. Kameraadschap, communicatie en creativiteit zijn nodig om deze historische plek te overleven. De deelnemers kruipen in de huid van een groep ‘Patrouilleurs’ die als missie krijgt een vijandelijke post aan de andere kant van de Ijzer onschadelijk te maken. Om een historisch correct kader te scheppen, ging SpelOntwerp te rade bij Robert Lambrecht, auteur van het boek "Patrouilleurs aan het IJzerfront. De helden van het niemandsland".
Catch the train
Catch the train is een opstelling van twee identieke Escape Rooms met interactie tussen beide kamers (Station Noord en Station Zuid). Elke Escape Room is ontworpen voor een groep van 4 tot 6 personen en bestaat uit twee dezelfde ruimtes: de wachtzaal en het perron. De groepen strijden tegen elkaar om als eerste op de trein te geraken. De moeilijkheid en opbouw van de kamers zijn identiek maar de codes en oplossingen zijn anders in beide varianten. Dit spel kan ook zonder interactie gespeeld worden indien er maar één groep is.
De Filmset
In de Escape Room De Filmset staan de spelers plots op een levensechte filmset. Zowel op de set als in de loge zijn er aanwijzingen te vinden in verband met de mysterieuze verdwijning van de hoofdactrice. Deze erg toegankelijke kamer is ideaal voor nieuwe spelers om het veelzijdige concept van Escape Rooms te leren kennen. Tegelijk bevat dit spel ook verrassend originele effecten die de ervaren speler zullen verbluffen.
Het museum
In de Escape Room Het Museum heb je 60 minuten de tijd om een geslaagde overval te plegen. Samenwerking, timing en strategie zijn noodzakelijk om deze missie succesvol af te ronden binnen de tijd zonder betrapt te worden. Een origineel bewakingssysteem doet de adrenaline stijgen want camera’s houden continu de verschillende ruimtes van het museum in de gaten. De spelers zullen de juiste strategie moeten bedenken om dit systeem te omzeilen.
Vlucht 923
De Escape Room Vlucht 923 komt tegemoet aan de vraag om iets grotere groepen te kunnen ontvangen. Deze themakamer, geschikt voor teams tot 9 spelers, is zo opgezet dat tal van kleine raadsels en opdrachten tegelijk tot een goed einde gebracht moeten worden. Samen leiden ze de spelers doorheen het verhaal van de vlucht 923 die anders afloopt dan wat ze van een gewone trip met een vliegtuig kunnen verwachten...
Sheriffs' Space
De kamer Sheriff's Space daagt de meer gevorderde spelers uit. Samenwerking is cruciaal en de tijd tikt genadeloos. Stevige raadsels worden gecombineerd met originele wendingen. Eén speler wordt opgesloten in een cel. De medespelers moeten de gevangene eerst bevrijden om vervolgens samen te ontsnappen uit het gebouw van de sheriff.
Show More

©            SpelOntwerp

YEAR